RSS 2.0

Brottom?
Datum: 2010-01-23 Tid: 07:37:38 Direktlänk Allmänt Kommentarer (1)

Såg nyss ett nyhetsinslag om att dom har börjat adoptera bort barn från Haiti. Jag tyckeratt det känns lite väl tidigt. Hur kan dom vara säkra på att föräldrar och släktingar inte är i livet? Kan bara tänka mig själv om nått liknande hände i Sverige och jag överlever och får reda på att min dotter antagligen adopterats bort till ett annat land. Känns som att dom behandlar dom här barnen som husdjur som man kan skicka iväg lite hur som helst bara för att slippa ta hand om dom under tiden tills man säkert kan säga att man inte kan hitta några anhöriga. Jag kan mycket väl ha fel och jag hoppas att dom har något säkert sätt att veta att dom gör rätt och att det inte finns anhöriga. I normala fall tar adoption flera år av utredningar mm. Iallafall här i byråkrat Sverige. Nog om detta.
Kommentarer:
Johanna
Datum: 2010-01-23 Tid: 08:40:28 URL: http://johannahansson.blogg.se/

Jo men sverige skiljer ju sig från alla länder, sverige är bajs!


Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?


Läs innan du kommenterar:

Mina designer på bloggen är gratis, men bara en person
får den. Jag kan tänka mig att göra beställnings designer,
men bara om jag tycker att idén verkar rolig och
intressant att göra.

Reklam / Spam raderas

Skriv eran blogg adress så svarar jag där,
annars svarar jag här om inget annat anges.

E-post? Det finns en ikon längst upp i bloggen om
du hellre vill kontakta mig via e-post

Läs igenom kommentaren innan ni trycker på skicka,
Så att allt är rätt ifyllt



Trackback